اول تحقیق کن!

تحقیقات بازار روشی برای کمک کردن به شرکت ها، خدمات دهندگان، اشخاص و سازمان ها در تصمیم گیری های کلیدی آنها می باشد. به هر میزان که تحقیقات بیشتری در برنامه ریزی های استراتژیک یک سازمان دخیل باشد، آنها در مواجهه با تغییراتی که در فضای کاری آنها صورت میپذیرد، مجهزتر می شوند.
در اینجا به 10 مزیت اصلی سرمایه گذاری در تحقیقات بازار اشاره می کنیم:

1. کمک به تقویت موقعیت کسب وکار شما در بازار :

دانش توانایی است. از تحقیقات بازار میتوان برای دستیابی به یک دیدگاه بهتر از بازار و مخاطبان شما استفاده کرد و به شما این اطمینان را می دهد که شرکت شما در بازار رقابت، پیشرو است.

2. کاهش ریسک سرمایه گذاری :

هر چند این موضوع ساده به نظر می رسد اما بسیار حیاتی بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد. هزینه کردن برای تحقیقات و تست بازار، محصول، محتوا و یا ایده که معمولا بخش کوچکی از سرمایه گذاری شما را در بر میگیرد اما دید بسیار وسیع تری به شما می دهد.

3. مشخص کردن تهدیدها و فرصت های بالقوه :

هر دو تحقیق اولیه (مطالعات میدانی) و تحقیق ثانویه (مطالعات کتابخانه ای) می توانند بعنوان روشی بیمه شده در مقابل خطرات و تهدیدهای پیش روی شما مورد استفاده قرار گیرند. همراه کردن این موارد با مقداری تحقیقات کیفی برای عمق بخشیدن به مطالعات شما میتواند منجر به مشخص شدن دقیق فرصتها و یا تهدیدهایی شود که در غیر اینصورت از دید شما پنهان خواهند ماند.

4. کمک به کشف نقاط ضعف و قوت شما و رقبایتان ( بنچ مارکینگ) :

داشتن یک دید گسترده به هر پروژه تحقیقات بازار بسیار حیاتی می باشد و دقیقا به همین دلیل است که پیشنهاد می شود پروژه تحقیقات بازار شما توسط یک آژانس فعال در این حوزه انجام شود تا مطمئن باشید که گزارشی که برای شما تهیه میشود کاملا بدون غرض و بی طرفانه می باشد.

5. تسهیل در فرآیند برنامه ریزی های استراتژیک :

پایه و اساس استراتژی کسب و کار شما چیست؟ اگر بر مبنای شواهد باشد و شما زمانی رو صرف کرده اید که روی تحقیقات (در حال انجام) خودتان سرمایه گذاری کنید، شما می توانید مطمئن باشید که بهترین فرصت را برای خودتان فراهم کرده اید که به اهداف تجاریتان دست یابید.

6. کمک به هدف قرار دادن روند های به وجود آمده :

جلو بودن در یک کسب و کار به معنی اولین بودن شما، بهترین بودن و یا انجام کاری است که تا به حال کسی به آن فکر نکرده است، می باشد، به طور معمول، گرفتن این سیگنالها که چه چیزی اکنون در بازار شما داغ است و چه چیزی نیست، فاکتوری کلیدی می باشد. با آزانس تحقیقاتی یا مشاور تحقیقات خود درباره محدوده تکنیکهایی که با آنها میتوانید از این روندها استفاده کنید، صحبت کنید.

7. کمک به کسب و کار شما برای پیشرو بودن در بازار:

برای بهترین بودن نیاز به سرسختی فراوان برای پایبندی به ترکیبی از اصول اولیه به همراه کنجکاوی و میل به نوآوری می باشد. آگاهی از این موضوع که چگونگی به کار بردن یافته ها و بینش شما از تحقیقات بازار، تحقیقات در مورد مخاطب و داده ها، بسیار برای پیش رو بودن و باقی ماندن در صدر رقابت، حیاتی می باشد.

8. فراهم کردن تصویری واقعی از سود آتی شما :

پیش بینی آینده بازار یکی از اجزای اصلی تحلیل بازار می باشد که تصویری واقعی از آینده اعداد، قیمت ها و روندها در بازار هدف شما، به شما میدهد. مشتریان بالقوه را می توان در گروههای مختلف دسته بندی کرد. شما میخواهید روی بهترین بازار ممکن متمرکز شوید – که لزوما بزرگترین بازار با بیشترین رشد نمی باشد – بلکه موردی است که بیشتر با اهداف شرکت شما همخوانی دارد.

9. تمرکز بر روی نیازمندیها و درخواست های مشتریان :

دلایل مهم بسیاری وجود دارد که مشتریان خود را در مرکز آنچه برای کسب و کار خود انجام میدهید، نگه دارید که این شامل تحقیقات در بازار نیز می شود. با وجود روشهای فراوانی که در دسترسی به مشتریان وجود دارد مانند : بسترهای آنلاین، صفحات وب، نظرسنجی ها تلفنی، مصاحبه های عمیق و گروه های کانونی، تحقیقات بازار شما را از این موضوع که چگونه خدمات خود را به مشتریان خود ارتقا دهید، آگاه می کند.

10. کمک به ارزیابی موفقیت یک کسب و کار در نسبت به شرکت های پیشرو :

در یک تحقیق انجام شده توسط موسسه PWC مشخص گردید که شرکتهایی که تحقیقات بنچ مارک را انجام میدهند، 69% رشد بیشتر و %45 سودآوری بیشتری نسبت به آنها که انجام نداده اند، داشته اند. از تحقیقات بازار میتوان برای ارزیابی رقبا، نظرسنجی مشارکت نیروهای کاری شما و برای مشخص کردن کارایی و یا نواقص اطلاعاتی و رشد بالقوه آنها استفاده کرد. این باعث می شود که درهای شرکت شما به روی روشها، ایده ها و ابزارهای جدید گشوده شود و به کارایی کسب و کار شما افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *